Γιάννης Παπαθανασίου

Φωτογραφίες

logo facebook

Newsletter


Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε για τη δράση μου. 

Ομιλία σε εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος

Κυρίες και κύριοι,

Χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα εδώ, ανάμεσα σε εκλεκτούς συναδέλφους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Και χαίρομαι διπλά γιατί τα θέματα που θα συζητηθούν εδώ σήμερα, αποτελούν την αιχμή του πανευρωπαϊκού προβληματισμού σχετικά με το σήμερα και το αύριο των κοινωνιών μας.

Κυρίες και κύριοι,

Το θέμα που απασχολεί σήμερα όλες τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις είναι η οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της. Είναι ο τρόπος που θα περιορίσουμε τα αρνητικά φαινόμενα της κρίσης και το πώς θα περάσουμε στην ανάκαμψη με τους καλύτερους όρους.

Αυτή εδώ η κρίση ήταν τόσο ευρεία και ισχυρή, όσο καμιά άλλη μέχρι σήμερα, με εξαίρεση εκείνη του 1929. Πολύ μελάνι έχει χυθεί σε αναλύσεις σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο αυτών περιόδων. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι, ότι στη σημερινή συγκυρία, η παγκόσμια κοινότητα κατάφερε να σταθεί αποτελεσματικότερα στο ύψος των περιστάσεων. Κατάφερε να ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό τις διαφορές της και να συντονιστεί εγκαίρως, προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση.

Ειδικότερα η ανταπόκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν συντονισμένη, ενιαία και ουσιαστική. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ενεργοποιήθηκε έντονα για να παράσχει ρευστότητα και ανέπτυξε συνεργασία με την Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ σε ολόκληρη τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Στο Συμβούλιο Ecofin της 7ης Οκτωβρίου 2008, αποφασίστηκε η συντονισμένη στήριξη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και οι αρχές, με βάση τις οποίες θα γινόταν η στήριξη αυτή.

Οι αποφάσεις αυτές επικυρώθηκαν από την έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης και από την έκτακτη σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. για την κρίση.

Παράλληλα, οι ηγέτες της Ε.Ε. ανέλαβαν την πρωτοβουλία μιας παγκόσμιας συνδιάσκεψης για τη μεταρρύθμιση του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος. Η Σύνοδος Κορυφής της G – 20 μπορεί να μην οδήγησε σε θεαματικές αποφάσεις, ωστόσο βοήθησε στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των 20 ηγετών και στην μεταγενέστερη σύνθεση μέτρων που βοήθησαν στην σταθεροποίηση του συστήματος.

Το ζήτημα της κοινής προσέγγισης στο πρόβλημα της λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος αποτέλεσε αντικείμενο συμφωνίας μεταξύ των ευρωπαίων ηγετών και στην έκτακτη σύνοδο της 7ης Νοεμβρίου 2008.

Είναι λοιπόν προφανές, ότι η Ευρώπη προχώρησε σε μια συντονισμένη προσέγγιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης, τόσο ανάμεσα στα κράτη μέλη που την απαρτίζουν, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, συμβάλλοντας στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Υπό μία έννοια, η ανάκτηση αυτής της εμπιστοσύνης, έστω κι αν ακόμα είναι υπό το καθεστώς αμφιβολιών, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η αρχή του τέλους της κρίσης.

Ωστόσο, η στήριξη και η θεσμική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των χρηματοπιστωτικών αγορών δεν είναι αρκετές για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης στην πραγματική οικονομία. Απαιτείται επιπλέον συντονισμός, ιδίως σε σχηματισμούς κρατών, όπως είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ταυτόχρονα, απαιτούνται και ειδικά μέτρα για κάθε χώρα, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στην κάθε οικονομία ξεχωριστά.

Η δημοσιονομική πολιτική είναι ένα προσωρινό μέσο αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κρίσης και αυτό παρά την ευελιξία που δόθηκε από το Συμβούλιο, όσον αφορά την εφαρμογή του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέσα στο 2009 οι 23 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. θα μπουν στη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος.

Πρέπει λοιπόν να επιταχύνουμε τις άλλες επιλογές για την τόνωση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να αυξηθεί η παραγωγικότητα- όπως αυτές που προβλέπονται από τη στρατηγική της Λισσαβόνας- παρουσιάζουν καθυστερήσεις. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επιμείνουμε στη μεταρρυθμιστική προσπάθεια.

Κυρίες και κύριοι,

Με βάση τα δεδομένα αυτά, το σχέδιο που ακολουθεί η ελληνική κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης, ακολουθεί τις εξής βασικές αρχές:.

Πρώτον: Η Ελλάδα, δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει εκτεταμένη χρήση των εργαλείων δημοσιονομικής πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κρίσης στην πραγματική οικονομία. Και αυτό οφείλεται στην ύπαρξη ενός υψηλού δημοσίου χρέους, το οποίο δημιουργήθηκε και συσσωρεύθηκε κατά τις προηγούμενες δεκαετίες. Και παρά τη σταθερή πορεία μείωσης των τελευταίων ετών, παραμένει σε υψηλά επίπεδα, επιβαρύνοντας δυσανάλογα τον προϋπολογισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι απόφαση της ελληνικής Κυβέρνησης να τηρήσει τις δεσμεύσεις της και τους στόχους που έχει θέσει, δηλαδή να επιτύχουμε το στόχο για έλλειμμα 3,7% του ΑΕΠ φέτος και για έλλειμμα κάτω από το 3% το 2010. Και αυτό, όχι μόνο γιατί το επιβάλει η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά γιατί το απαιτεί η ενίσχυση της αξιοπιστίας της οικονομίας μας και πάνω από όλα το συμφέρον των Ελλήνων πολιτών. Επιλογή μας είναι να επιδιώξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη δημοσιονομική ανασυγκρότηση, ακόμη κι αν είναι πολιτικά επώδυνη, προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

Επιλογή μας ήταν και παραμένει να εστιάσουμε στον περιορισμό των κρατικών δαπανών και της φοροδιαφυγής και να μεταφέρουμε όσο το δυνατόν λιγότερο βάρος στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, είναι γεγονός, ότι η επίτευξη των στόχων μας σε μια τόσο δύσκολη περίοδο απαιτεί δύσκολες αποφάσεις. Αποφάσεις όμως που λαμβάνονται με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη και την ευαισθησία απέναντι στους οικονομικά ασθενέστερους πολίτες.

Αυτή η αρχή χαρακτηρίζει και τα πρόσθετα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Κυβέρνηση, μετά από την αξιολόγηση των πραγματικών μεγεθών του πρώτου εξαμήνου του έτους, αλλά και των νέων, δυσμενέστερων προβλέψεων για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2009.

Πρόκειται για μέτρα τα οποία μπορεί να μην είναι ευχάριστα, είναι όμως αναγκαία και δίκαια κατανεμημένα. Διασφαλίζουν την εξισορρόπηση των απωλειών που προκαλεί η κλιμάκωση της κρίσης και απευθύνονται κυρίως στους ευπορότερους οικονομικά. Σ' αυτούς δηλαδή που έχουν αποδεδειγμένα τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στην εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Ταυτόχρονα όμως, είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε μια σειρά από στοχευμένες αλλαγές, μακροπρόθεσμου και διαρθρωτικού χαρακτήρα. Αλλαγές, που διασφαλίζουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των δημοσίων δαπανών και στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αλλαγές, που εναρμονίζονται απόλυτα με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις για το ρόλο που πρέπει να έχει το κράτος στην οικονομική δραστηριότητα.

Ως προς τη φοροδιαφυγή και την αύξηση των εσόδων, κινούμαστε ως εξής:

1. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε μια νέα γενιά διασταυρώσεων, που συνδυάζουν πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, προκειμένου να στοχεύσουν στις εστίες μείζονος φοροδιαφυγής.

2. Εκσυγχρονίζουμε τη φορολογική νομοθεσία σε ό,τι αφορά τις ενδοομιλικές συναλλαγές και την υποκεφαλαιοδότηση των επιχειρήσεων, ώστε να περιοριστούν φαινόμενα τεχνητής μεταφοράς κερδών ή εμφάνισης μειωμένων κερδών.

3. Προχωρoύμε σε ανάλογες βελτιώσεις και στον τομέα του φοροελεγκτικού μηχανισμού, με ορατά τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

4. Προχωρούμε σε μια σειρά στοχευμένων μέτρων, που ήδη έχουν ανακοινωθεί, για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, όπως οι περιπτώσεις των κατόχων σκαφών αναψυχής, γιατρών και δικηγόρων, όπου έχουν παρατηρηθεί υψηλά επίπεδα παραβατικότητας.

5. Προχωρούμε στην ηλεκτρονική διασύνδεση των εφοριών με τις επιχειρήσεις, ώστε να ελέγχεται on line η έκδοση των τιμολογίων και να εξασφαλίζεται η διασταύρωση των στοιχείων.

Ως προς τη μείωση των δαπανών κινούμαστε ως εξής:

1. Προγραμματίζουμε το διαχωρισμό των υπηρεσιών συντάξεων και υγείας. Έτσι ώστε και ο έλεγχος των δαπανών να είναι αποτελεσματικότερος, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της εξυπηρέτησης του πολίτη.

2. Προχωρούμε στην επανεξέταση των Βαρέων και Ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

3. Προχωρούμε στην αυστηρότερη εφαρμογή των κριτηρίων για τη χορήγηση αναπηρικών συντάξεων.

4. Προωθούμε κίνητρα για την παραμονή των εργαζομένων στην εργασία.

5. Προωθούμε μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της εισφοροδιαφυγής, που θα συνδυαστούν με τη διεκδίκηση φορολογικών και άλλων χρεών προς το δημόσιο.

6. Σχεδιάζουμε μια σειρά από διαρθρωτικές παρεμβάσεις και μέτρα. Ειδικότερα στόχος μας είναι να διευκολυνθεί η είσοδος των νέων στην αγορά εργασίας, μέσω της παροχής κινήτρων και της κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος. Ενώ εξετάζονται και πρόσθετες παρεμβάσεις, σε περιοχές που πλήττονται εντονότερα από την ανεργία.

7. Προχωρούμε στην απελευθέρωση μιας σειράς κλειστών μέχρι σήμερα επαγγελμάτων και υπηρεσιών, στα πλαίσια της σχετικής κοινοτικής οδηγίας. Και σχεδιάζουμε νέα μέτρα για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την αντιμετώπιση των αγκυλώσεων που δεσμεύουν τις αγορές.

8. Προχωρούμε στη συγχώνευση και κατάργηση φορέων του δημοσίου, με στόχο τη μείωση του αριθμού τους. Έχει ήδη ξεκινήσει το πρώτο κύμα και η διαδικασία θα συνεχιστεί σταδιακά. Πρόκειται για μια πολιτική που θα συμβάλει ουσιαστικά στην εξοικονόμηση πόρων, αλλά και σε μια πιο ευέλικτη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση.

9. Προχωρά και θα ολοκληρωθεί εντός του 2009 και του 2010 αντίστοιχα, η εγκατάσταση διπλογραφικού συστήματος και η εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων σε όλους τους ΟΤΑ, Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και Νοσοκομεία.

10. Δημιουργείται Κεντρική Αρχή και ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα σε όλα τα Υπουργεία που εποπτεύουν τους παραπάνω φορείς, ώστε να υπάρχει διαρκής και αξιόπιστος έλεγχος, τόσο των δαπανών που πραγματοποιούνται, όσο και των επιχειρησιακών προγραμμάτων που είναι υποχρεωμένα πλέον να καταθέτουν.

11. Θεσμοθετήθηκε η επιβολή ποινών που φθάνουν μέχρι και την έκπτωση των μη αιρετών μελών των διοικητικών συμβουλίων, που δεν έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω μέτρων.

12. Θεσμοθετήθηκε η πληρωμή των αμοιβών στο δημόσιο από μια και μόνο Αρχή, η οποία θα φέρει και την ευθύνη παρακολούθησης και ελέγχου. Έτσι ώστε να γνωρίζουμε ποιος παίρνει τι και από πού.

13. Σχεδιάζουμε την κατάρτιση ενός νέου μισθολογίου για τους νεοπροσλαμβανόμενους δημοσίους υπαλλήλους, ώστε σε βάθος χρόνου να υπάρξει εξορθολογισμός των αντίστοιχων δαπανών και οι υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα και τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, ανεξαρτήτως Υπουργείου που υπηρετούν, να έχουν τις ίδιες απολαβές

14. Προχωρούμε σε αναδιάρθρωση στο χώρο των δαπανών της υγείας, που αποτελούν βασική πηγή παραγωγής των δημοσίων ελλειμμάτων. Στόχος μας είναι ο έλεγχος των επιμέρους δαπανών των νοσοκομείων σε φάρμακα, αναλώσιμα υλικά και γενικώς στις προμήθειες, μέσα από την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων μεθόδων.

Όλες οι παραπάνω διαρθρωτικές αλλαγές βρίσκονται σήμερα υπό συστηματική επεξεργασία, ώστε μέσα στο φθινόπωρο να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλέγμα νέων μεταρρυθμίσεων. Οι οποίες θα συμβάλουν, όχι μόνο στο στόχο της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά και στην ευρύτερη ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας.

Δεύτερος άξονας του σχεδίου μας είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας. Για το λόγο αυτό, έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως τα προγράμματα εγγυοδοσίας για επιχειρήσεις, αλλά και οι στοχευμένες παρεμβάσεις σε κλάδους της οικονομίας που αντιμετωπίζουν αυξημένη πίεση.

Οι κλάδοι της οικοδομής, του τουρισμού, της εμπορίας αυτοκινήτων, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχουν ήδη δεχθεί στήριξη με πακέτα κυβερνητικών μέτρων. Ανάλογης στήριξης θα τύχουν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες τις επόμενες ημέρες.

Ο τρίτος άξονας αφορά τη στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, που έχουν ανάγκη από τη βοήθεια του κράτους. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και η στήριξη της απασχόλησης, που αναδεικνύεται πλέον ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα παγκοσμίως και ως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την κοινωνική συνοχή. Προς αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα, με μέτρα όπως:

Η διάθεση 450 εκατ. ευρώ, μέσω του Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής, σε δράσεις όπως η καταβολή του Έκτακτου Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης για άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους και ΑμεΑ.

• Η παροχή έκτακτου επιδόματος στήριξης έως και 500 ευρώ, σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους, για το 2009.

• Η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, ύψους 3,2 δισ. ευρώ, από εθνικούς και κοινωνικούς πόρους, για δράσεις κατάρτισης, επιδότησης εργασίας και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Κυρίες και κύριοι,

Μέσα από την εφαρμογή αυτού του σχεδίου, στόχος μας δεν είναι μόνο η αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης. Αυτό που θέλουμε είναι η ανάκαμψη να βρει την ελληνική οικονομία ισχυρότερη σε σχέση με πριν. Και αυτό θα το πετύχουμε μόνο εάν επιμείνουμε στην πολιτική των μεταρρυθμίσεων και των διαρθρωτικών αλλαγών.

Τα βήματα που έχουν ήδη γίνει προς αυτή την κατεύθυνση, από το 2004 μέχρι σήμερα, είναι σημαντικά. Και ενδεικτικά μόνο, θα αναφέρω:

o Τη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων από το 35% στο 25% την περίοδο 2005-2007 και από το 25% στο 20% για τις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρίες.

o Τη σταδιακή μείωση των συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα - από το 40% και το 30% στο 35% και στο 25% αντίστοιχα - την περίοδο 2007 – 2009 με στόχο να φτάσουμε σε συντελεστή 20% το 2014.

o Τις ρυθμίσεις για την απλούστευση του θεσμικού πλαισίου έναρξης και λειτουργίας των επιχειρήσεων.

o Την εφαρμογή του νέου Επενδυτικού Νόμου, μέσω του οποίου ενισχύονται σήμερα περισσότερες από 6.000 επενδύσεις, συνολικού ύψους 12 δισ. ευρώ, που δημιουργούν πάνω από 28.500 νέες θέσεις εργασίας σε όλη τη χώρα.

o Τη θεσμοθέτηση των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, μέσω των οποίων προχωρούν σήμερα επενδύσεις ύψους 5,7 δισ. ευρώ, από ιδιωτικά κεφάλαια, για τη δημιουργία 327 κοινωνικών υποδομών.

o Το σχεδιασμό και την υλοποίηση της Ψηφιακής Στρατηγικής, με θεαματικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας.

o Την υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος μεγάλων έργων που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 19 δισ. ευρώ. Τριπλασιάζουμε τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας και αναβαθμίζουμε τις υποδομές σε λιμάνια και αεροδρόμια.

o Τη δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με αποτέλεσμα να τριπλασιαστεί η εγκατεστημένη ισχύς από καθαρή «πράσινη» ενέργεια.

Παράλληλα, συνεχίζουμε αποφασιστικά την πολιτική μας, προκειμένου το κράτος να αποσυρθεί από τις ζημιογόνες κρατικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως στην περίπτωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας ή της ΛΑΡΚΟ. Παράλληλα προωθούμε τη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο ο ρόλος και η κερδοφορία επιχειρήσεων.

Κυρίες και κύριοι,

Όλα τα παραπάνω, και περισσότερα ακόμα, που η οικονομία του χρόνου δεν μου επιτρέπει να σας αναφέρω, έχουν ήδη υλοποιηθεί και στηρίζουν σήμερα τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας απέναντι στην κρίση.

Όμως: η διεθνής οικονομική κρίση έχει κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για τολμηρές δομικές αλλαγές, στο πνεύμα της Στρατηγικής της Λισαβόνας. Πρόκειται για ένα αίτημα που δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη. Όσα δεν τολμήσαμε να κάνουμε ως σήμερα, οφείλουμε να τα εφαρμόσουμε άμεσα. Η συνεργασία που επιτεύχθηκε στην κορύφωση της κρίσης πρέπει να βαθύνει τώρα περισσότερο. Έτσι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε πιο αποτελεσματικά στις αναγκαίες διαρθρωτικές παρεμβάσεις, ώστε να ανταποκριθούμε στις ανταγωνιστικές συνθήκες της νέας εποχής.

Εμείς από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι ο βέλτιστος δρόμος που θα οδηγήσει την ελληνική οικονομία προς την ανάκαμψη βασίζεται σε τρεις παραδοχές:

Πρώτον, ότι οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχιστούν. Ο δημόσιος τομέας πρέπει να γίνει οικονομικότερος, πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός. Η γραφειοκρατία πρέπει να μειωθεί σημαντικά. Και ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να λειτουργήσει σε περιβάλλον μεγαλύτερου ανταγωνισμού, ενσωματώνοντας αξίες που οδηγούν στην παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και σημαντικής καινοτομίας.

Δεύτερον, ότι οι αναγκαίες παρεμβάσεις πρέπει να εφαρμοστούν με αποφασιστικότητα και ταχύτητα. Ο χρόνος δεν είναι σύμμαχός μας, ιδιαίτερα όταν αντιμετωπίζουμε μια οικονομία που έχει χάσει πάρα πολλές ευκαιρίες τις προηγούμενες δεκαετίες.

Τρίτον, ότι πρέπει να επιδιωχθεί συναίνεση, τόσο στο πολιτικό επίπεδο, όσο και στο επίπεδο των κοινωνικών εταίρων. Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα των πολιτικών και συνδικαλιστικών φορέων θα δοκιμαστεί αυτές τις κρίσιμες ώρες. Αν δεν επιτευχθεί έστω μια μίνιμουμ συναίνεση, τότε η εφαρμογή των όποιων αλλαγών, των όποιων μέτρων, θα αποδειχθεί μια πολύ δύσκολη υπόθεση.

Κυρίες και κύριοι,

Κάθε περίοδος κρίσης κρύβει ευκαιρίες. Οδηγεί σε αλλαγές. Απομονώνει το παλιό και φέρνει στην επιφάνεια το καινούργιο. Η Αμερική έχει αναγάγει την θεωρία του Σουμπέτερ περί «δημιουργικής καταστροφής» σε δόγμα. Η Ευρώπη δείχνει ότι έχει διδαχθεί το μάθημα αυτό. Και εμείς στην Ελλάδα γνωρίζουμε, ότι ο δρόμος των μεταρρυθμίσεων είναι ο καλύτερος για την υπεράσπιση των εθνικών μας συμφερόντων, των συμφερόντων των Ελλήνων πολιτών. Συντασσόμαστε με την υπόλοιπη Ευρώπη. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω.

Αντίθετα. Επειδή το επόμενο διάστημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, είμαστε αποφασισμένοι να αντιπαρατεθούμε σε οτιδήποτε στέκεται σαν εμπόδιο στην ανάπτυξη και την πρόοδο.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

 


Αρχείο

Ντοκουμέντο

Αποκάλυψη




Γιάννης Παπαθανασίου © 2013